lovingword

Say something, I'm giving up on me.

Kategori: Allmänt

Vi står och stirrar in i ett becksvart rum
utan vetskap om vad som finns därinne, 
om än mindre på andra sidan. 
 
Vågar vi träda in?
Du lämnar över beslutet till mig eftersom det är jag som är mörkrädd.
 
Mörkret har ingen förståelse för mig,
men det har den yttersta auktoriteten
och kräver åtlydnad från min sida. 
 
Att motsätta sig skulle innebära rädsla och förvirring i ett mörker
där ingen kan leda mig förrän mörkret bestämmer sig för att ge rum åt ljus. 
 
Inget ligger i mina händer,
för jag vet inte om jag får tända lyset.
 
Du säger åt mig att göra det som känns rätt,
att tänka efter. 
Men vad betyder rätt?
Rätt för vem,
i vilka situationer,
och rätt under hur lång tid?
 
Slav under tiden, omständigheterna och
oförståelsen från mörkret.
 
Mörkret ger inga svar,
blott rädsla och ängslan
inför ovetskapen att träda in i det totalt okända där ingen skydd existerar.
 
/I want to flee, make time go and forget why I exist.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: